Jak spakować dziecko na wakacje - wskazówki + lista do druku

By | 7/16/2015 1 comment
Wyjeżdżamy na nasze pierwsze wakacje, dla mnie to mega wyzwanie. Spakować 3 osoby na cały tydzień! Ale też jestem bardzo szczęśliwa i podekscytowana. Wakacje są czasem, w którym możemy nadrobić wszystkie rozmowy, śmichy i chichy. Czas, którego brakowało między dzieckiem, domem, przedszkolem a pracą. Czas „nicnierobienia”, żadnych obowiązków. Czas tylko dla rodziny – idealny na wzmocnienie relacji!




Sama myśl o pakowaniu 2 dorosłych osób i dziecka przyprawia mnie o dreszcze. Boje się, że wezmę za mało rzeczy, że czegoś zapomnę, że się nie pomieścimy z tym wszystkim w aucie. Przejrzałam całą masę różnorodnych list „co ze sobą zabrać”. Niektóre były przesadzone, natomiast inne zbyt skromne. Postanowiłam, więc dla ułatwienia stworzyć własną „Wakacyjną listę” dla dziecka oraz kilka wskazówek, które moim zdaniem mogą być przydatne przed wyjazdem.

Moje rady:
1.    Przygotuj listę rzeczy, które chcesz ze sobą zabrać. Dla każdej osoby najlepiej osobną. NIE PAKUJ SIĘ OSTATNIEGO DNIA - warto robić to po trochu kilka dni przed :)
2.    Rzeczy „Na podróż” wpakuj do jednej torby – może leżeć u dziecka pod nogami.
3.    Jeżeli planujesz podróż samochodem i chcesz ją przetrwać bez zszarganych nerwów – wyjedź w nocy. Jest duża szansa na to, że dziecko prześpi część trasy.
4.    Przygotuj naładowany tablet bądź laptop, a na nim różnorodne bajki – w drodze dziecko będzie miało co robić.
5.    Jeżeli nasze dziecię preferuje produkty przekąski potrzebujące chłodu – weź lodówkę turystyczną. Będziesz miała pewność, że jogurty, mleczne kanapki czy inne różności będą nadawały się do spożycia.
6.    Warto zainwestować w tackę do fotelika samochodowego – pociecha będzie mogła rozwijać kreatywność i motorykę małą, czy też zjeść bezpiecznie jogurcik.
7.    Jeżeli wybieramy się pierwszy raz w nieznane miejsce warto mieć telefon z nawigacją i Internetem bądź nawigację.
8.    Poduszka samochodowa – rzecz święta. Oli bardzo często zasypia w samochodzie i wtedy główka lata mu na każdym zakręcie.
9.    Środek lokomocji dla dziecka – czy to będzie rowerek, wózek, hulajnoga czy chusta – najważniejsze. Olsi jest leniuchem po jakimś czasie chce na ręce, a w górach będzie „trochę” chodzenia, więc to jest podstawa – nie dali byśmy rady nosić go cały czas.
10.        Czajnik elektryczny – podstawa! Będziesz miała możliwość podgrzania wody na mleko czy też herbatkę w pokoju, bez latania po całym pensjonacie. My akurat zabieramy podgrzewacz do mleka, bo nasze dziecię lubi kakao :)

Oto specjalna lista przygotowana przez mnie:



Przygotowałam ją w wersji do wydruku dla Was, co by innym też ułatwić życie. Jedyne co musicie to kliknąć w poniższą ikonkę i podążać za wskazówkami i "zapłacić" udostępnieniem, może komuś z Waszych znajomych też się przyda :)

Kochani dajcie znać w komentarzach czy przydało się Wam coś z tego co napisałam. Wasze komentarze dają mi siłę J


Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz:

  1. Dziękuje za tą listę! Bardzo nam się przydała

    OdpowiedzUsuń

Będzie nam bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)
Pamiętaj w sieci nie jesteś anonimowy :*