Jak uszyć poduszkę do spania dla kobiet w ciąży DIY

By | 7/26/2016 Leave a Comment



W ciąży z Olivierem nie znałam wielu dobrodziejstw dla kobiet w ciąży i przegapiłam masę pięknych gadżetów. Za mną już połowa ciąży, a że zostało mi trochę materiału, postanowiłam sobie uszyć poduszkę do spania.

Opiszę Wam jak krok po kroku możecie sami ją uszyć. Moja poduszka posiada osobno uszyty pokrowiec, który w przypadku zabrudzenia ląduje w pralce. Poduchę przetestowałam i jest super. 

Potrzebujecie:
- maszynę do szycia
- biały materiał ok. 120x130 cm
- szpilki
- kulkę silikonową do wypełnienia
- zamek (ja miałam kryty i taki średnio pasujący kolorem)
- nożyczki 
- ołówek
- materiał na pokrowiec (60x130 - dwa kawałki lub 120x130)



Krok pierwszy:
Na białym materiale odrysowujemy wzór poduszki i docinamy. Pamiętajcie o nadmiarze do szycia!
Moja nie jest za szeroka, ale jeżeli chcecie zrobić szerszą wystarczy szerzej ją rozrysować. 
Schemat do odrysowania:



Krok drugi:
Po narysowanych liniach zszywamy nasza poduszkę. Pamiętając o zostawieniu otworu na przewrócenie na prawą stronę. Obcinamy nadmiar materiału i przewracamy na prawą stronę.




Krok trzeci:
Na materiale, z którego będziemy szyli pokrowiec odrysowujemy naszą poduchę.



Krok czwarty:
Wypełniamy naszą białą poduchę kulką silikonową. Spinamy otwór szpileczkami, a następnie zszywamy. Możecie zrobić to lepiej ode mnie :) Ja poszłam na łatwiznę, bo tego i tak nie będzie widać. 





Powstaje nam taka oto poduszka.

Krok piąty:
Docinamy materiał na poszewkę poduchy i wszywamy zamek.





Krok szósty:
Zszywamy naszą poduchę po narysowanych liniach.



Krok siódmy:
Docinamy nadmiar materiału obok szwu, wywijamy pokrowiec na prawą stronę. Upychamy do środka białą poduchę i....
TADAM!!!



P.S.
Moja wyszła trochę hm... Kwadratowa :) Ale i tak ją uwielbiam.Poduszka przyda się także później do karmienia maluszka.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze:

Będzie nam bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)
Pamiętaj w sieci nie jesteś anonimowy :*